روزگار غریب دکتر قریب
 
درباره وبلاگ


♥ღ♥این یه وب تاریخیه لذت ببرید و نظراتون رو بزارین ♥ღ♥
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 218
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی دریافت کد پرواز پروانه دریافت کد آتش بازی
♥ღ♥تاریخ♥ღ♥




باز پخش سریال به یاد ماندنی کیانوش عیاری بزرگ در شبکه چهار ، دوباره مرا پای این سریال نشاند . دیدن این سریال حتی برای دومین بار ارزش دارد . تمامی زیایی و جذابیت آن هم بر می گردد به کارگردان هنرمند و هنر شناس آن یعنی کیانوش عیاری .

توصیف بصری و رئال بخشی از تاریخ ایران در غالب زندگی دکنر محمد قریب و وفاداری به متن اثر و پرهیز از تحریف و یا حذف تاریخ و روایت تقریبا بی طرفانه از رویدادها ، جملگی از برجستگی های کار عیاری است که ما را به تماشای آن فرا می خواند .

سخن از ازرش هایی است که در جامعه ی ما رو به فراموشی است و دکتر قریب ، غریبانه و کیانوش عیاری ، مظلومانه ، ما را به تامل و بازخوانی خودمان دعوت می کند . این که می توان در این دنیای بی رحم زیست ولی انسان بود ، پزشک یا مهندس یا معلم یا استاد بود ولی انسان بود . چرا که انسان بودن مقدم بر هر صفت دیگر آدمی است .

مهربانی با همنوع  و همدردی با آن ها و شجاعت گذشت از جان یا مال خود برای آسودگی و کاهش دردها و آلام آنان ، خود حکایت عاشقی است که عیاری به هنرمندی به ما می نمایاند.

دیدن دوباره ی آن را به همه ی هم وطنان عزیز توصیه می کنم که دیدن این ارزش ها ، ارزش دیدن دارد . عیاری در این فیلم حقیقت را قربانی سیاست و نام و نان نمی کند و دوران مبارزات دکتر قریب در کنار مهندس بازرگان و دکتر سحابی را در جریان ملی شدن صنعت نفت و حوادث پس از آن را به زیبایی به تصویر کشیده است و شاید بتوان گفت تنها فیلم نزدیک به حقیقتی است که از آن دوران به تصویر کشیده شده و تجربه ی گرانبهایی است برای آنانی که می خواهند حافظه ی تاریخی مردم ما دچار نقصان و فراموشی نشود .

ما به دیدن دکتر قریب و آرمان های انسانی او و همانند او بسیار و بسیار محتاجیم .در روزگاری که جماعت بسیاری از هر شغل و منصبی ، برای خود کیسه ای دوخته اند تا خلایق را چونان راهزنی حرامی ، غارتشان کنند و برای خویش و نسل ونسل های پس از خویش ، زر و سیمی کافی و مطمئن ، انباشته کنند ، دکتر محمد قریب ها چه غریبند و کمیاب . پس گرامی بداریمشان و اندکی ، فقط اندکی درس بگیریم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







2 دی 1391برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : ♥ღ♥محدثه ♥ღ♥